Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa
graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą
nowy wymiar rozrywki.
Na czym to polega?
Każdy
gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6
obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być
pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można
nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich
kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą
zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze
swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w
tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał
skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie
punktów.
Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do
bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on
żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli
wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za
proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są
punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez
Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do
skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!
Warto więc
sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie
zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich
zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej.
Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!
Autorem
gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z
młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza
nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę
formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć
również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
Zestaw 504 kart: Dixit + dodatki 2+3+4+5+6
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz